Keresés










Gyorskeresés


Mutatók
Hírlevél






Adatmódosítás




Budai Fékcenter Kft.
 
Cím: 1106 Budapest, Jászberényi u. 55
Postázási cím: 1106 Budapest, Jászberényi u. 55
Telefon: 0612212469, 0612731532, 06706393276
Fax: 0612731533
Nyitvatartás:
hétfő7 - 17
kedd7 - 17
szerda 7 - 17
csütörtök7 - 17
péntek7 - 17
Térkép:



A Budai Fékcenter Kft.,féktárcsák-fékdobok gyártásával foglalkozik,minden típusú személy kisteher teher gépkocsikhoz.Jelenleg több mint 300 tipushoz gyártunk féktárcsát-fékdobot de az ígényekhez igazodva folyamatosan bővítjük terméklistánkat.Válaljuk továbbá egyedi féktárcsák fékdobok gyártását tipustól és mérettől függetlenül.További tevékenységeink közé tartozik:szabályzás,fékbetét fékpofa kuplungtárcsa ferrodolozás,telyeskörű autóalkatrész ellátás,fékszerelés,házhozszállítás. Gépparkunk lehetővé teszi bármilyen esztergályos munka vállalását 600mm átmérőig.
Cégforma: Korlátolt Felelősségű Társaság
Budai Fékcenter Kft.
Cím: 1106 Budapest, Jászberényi út 55
Telefon: 0612212469, 0612731533, 06706393276
Fax: 0612731533
Nyitvatartás:
hétfő7 - 17
kedd7 - 17
szerda 7 - 17
csütörtök7 - 17
péntek7 - 17
szombat0 - 0
vasárnap0 - 0
Cégvezetők
NÉV POZÍCIÓ TEL.: FAX.: MAIL:
Budai Zsolt Cégvezető 06204581266 info@fekcenter.hu
Szolgáltatások

Alfa


A vállalat

Ugo Stella irányítása alatt az Alfa olyan autók sokaságát kezdte gyártani, amelyek igen rövid idő alatt versenyképessé tették a társaságot, teljesítményük illetve vezethetőségük révén pedig komoly hírnevet szereztek. Ilyen volt a 24 HP, a legelső Alfa nevet viselő autó (amely akkor 12.000 lírába került), majd az abból kifejlesztett modellek, például az erősebb motorral szerelt 40-60 HP.

Ezzel megkezdődött az Alfa kalandja a versenyek világában, amely 1915-ben egy időre megszakadt, amikor a társaság hadiipari termelésre állt át és Nicola Romeo irányítása alá került. A személygépkocsi gyártás egészen 1919-ig szünetelt, de a háború befejezését követően az autók előállítása folytatódott: 1920-ban elkészült az első, Alfa Romeo emblémát viselő modell, a Torpedo 20-20 HP és az autóversenyek sora is beindult.

Napjainkban

Az Alfa 147 a 2001. Év Autója.

Az Európa 21 országának 56 szakújságírójából álló nemzetközi zsűri az Év Autója címet 2001-ben az Alfa 147-esnek ítéli oda.

90 éves az Alfa Romeo.

2000-ben az Alfa Romeo fennállásának 90. évfordulóját látványos rendezvények sorával ünnepalte, a Cuore Sportivo vándorkiállítással kezdve. Az Időtálló Szépség Dublinban indult, majd Varsó és Bécs következett.

A vállalat ezen túlmenően hivatalos támogatója két, a Portello Scuderia illetve a RIAR számára jelentős sporteseménynek. A Scuderia egy 1967 Giulia Ti Super modellel vesz részt az 1970 előtt gyártott autók számára rendezett London-Sydney Marathon 2000 elnevezésű versenyen. A mintegy 18 ezer kilométeres verseny Londonból indul, s a versenyzőknek Közép-Európán, Románián, Törökországon és Iránon keresztül kell végül az ausztráliai Sydneybe eljutniuk.

A RIAR eközben olyan rendezvényt szervezett, amely a vállalat sporthagyományaihoz kapcsolódik: ez a XXI. Alfa Romeo Nemzetközi Oldtimer Rally –; Szicília és Targa Florio, melyen 50, egytől-egyig 1965 előtt készült Alfa Romeo modell áll rajthoz, és hajt végig Palermo, Noto, Siracusa, Catania, Caltanisetta, Ragusa és Trabia városokon.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Alfa 147

1.6 T. Spark 105 LE-hoz féktárcsa gyártás méretei:
      -   Elöl (mm) 284 (hűtött)
      -   Hátul (mm) 251

1.6 T Spark 120 LE-hoz féktárcsa gyártás méretei:
      -   Elöl (mm) 284 (hűtött)
      -   Hátul (mm) 251

2.0 T Spark 150 LE-hoz féktárcsa gyártás méretei:
      -   Elöl (mm) 284 (hűtött)
      -   Hátul (mm) 251

1.9 JTD 115 LE-hoz féktárcsa gyártás méretei:
      -   Elöl (mm) 284 (hűtött)       -   Hátul (mm) 251

Alfa 159 és 159 Sportwagon

1.9 JTDm 120 LE-hoz féktárcsa gyártás méretei:
 ; ; ; ; ; ;- ; ; ;Elöl (mm) T 305 x 28 hűtött, úszó féknyereg; 60 mm dugattyú átmérő
 ; ; ; ; ; ;- ; ; ;Hátul (mm) T 278 x 12 tömör, kombinált úszó; féknyereg, 38 mm dugattyú átmérő

2.4 JTDm 200 LE-hoz féktárcsa gyártás méretei:
 ; ; ; ; ; ;- ; ; ;Elöl (mm) T 330x 28 hűtött, rögzített radiális; négydugattyús alumínium féknyereg, 42 mm dugattyú átmérő
 ; ; ; ; ; ;- ; ; ;Hátul (mm) T 292 x 22 hűtött. kombinált úszó féknyereg, 42 mm dugattyú átmérő

Audi


Az AUDI története

Az Audi évtizedek óta az egyik leginnovatívabb autógyártó, amit bizonyít az állandó négykerékhajtás, a teljesen horganyzott karosszéria és az alumínium karosszéria sorozatgyártásba való bevezetése. Az Audi megalapítója August Horch (1868-1951) volt. A kovács szakmát tanult fiatalember 1904-ben alapította az August Horch Motorgépjármű gyárat a Kelet-Németországban található Zwickauban. 1907-ben gurult az utakra az első hathengerű jármű. Kiváló minősége ellenére a cégnek anyagi gondjai lettek, mire 1909-ben új céget alapított Horch, amit nevének latin fordítása után Audinak nevezett. Egy év múlva versenyek sorait nyerték az Audi autók és ő vezette be 1921-ben az első balkormányos és középső sebességváltós autókat.

1932-ben alakult meg az Auto Union az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkák összeolvadásaként, ezért lett a vállalat szimbóluma négy, egybe fonódó karika. Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.

1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro® állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

A3 féktárcsa gyártása
A4 féktárcsa gyártása
A5 féktárcsa gyártása
A6 féktárcsa gyártása
A8 féktárcsa gyártása
TT féktárcsa gyártása

Citroen


André Citroën, az autógyártás egyik legnagyobb alakja 1878. február 5-én született Párizsban. Az állandóan a jövő felé forduló, kifogyhatatlan fantáziájú, különleges alkotóképességű férfi a XX. század elején felismerte, hogy az autó a munka és a szabadság mindenki által hozzáférhető eszköze lesz, s maga is aktívan hozzájárult ehhez a fejlődéshez. Zsenialitását az első kerék meghajtás, az önhordó karosszéria és számtalan más mára minden márka által felhasznált újítás fémjelezte. Álma, a sokak számára elérhető, sorozatgyártású Citroën, a Type A 1919-ben gördült ki a gyárból, és ezzel indult el a márka világhódító útjára.

A márka

A Citroën üzem eleinte fogaskereket gyártott, így a kor egyik legmagasabb műszaki színvonalú termékéhez, a Titanic óceánjáróhoz is tőle rendeltek. De nem telt el tíz év, és gyárából már egy automobil gördült ki, a Type A. Az első Citroën, egy teljes felszereltséggel, sorozatban gyártott modell volt: az elektromos fényszórók, az indító szerkezet és a pótkerék alkotta az akkori szériafelszereltséget. Innen indult a márka karrierje, amely azonban sikereit nemcsak a forradalmi modelleknek köszönheti. Ma már természetes, hogy nincs üzlet reklám nélkül. Ugyanezt a 20-as években André Citroënnek még ki kellett találnia. A 20-as és 30-as évek a Citroën világraszóló reklámkampányainak évtizedei is voltak.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Citroen Jumper féktárcsa gyártás
Citroen Berlingo féktárcsa gyártás
Citroen Xsara féktárcsa gyártás
Citroen Evasion féktárcsa gyártás
Citroen Jumpy féktárcsa gyártás

Chevrolet


Történelem

A Chevrolet márkát 1911-ben alapította Louis Chevrolet, egy európai mérnök és autóversenyző, illetve William Durant, aki később a General Motors létrehozója lett. A márka jelentős európai örökséggel rendelkezik. 1924 és 1965 között közel 250,000 Chevrolet gépjármű készült az európai gyárakban –; Koppenhágában, Stockholmban, Antwerpenben, Beilben, Varsóban és Berlinben –; az európai vevők számára.

A Chevrolet ma

Jelenleg a Világ közel 70 országában, több, mint 4 millió Chevrolet talált már gazdára. A Chevrolet a megbízható technológiát, a minőséget, a megbízhatóságot és a stílust képviseli, mely mindezek mellett kiváló ár-érték aránnyal párosul. A jelen, európai szükségleteknek megfelelően kialakított Chevrolet termékpalettája 44 ország egyre kiterjedtebb márkakereskedői hálózatán keresztül érhető el. Mindegy, hogy Ön hol él: egy Chevrolet márkakereskedés biztosan van az Ön közelében is.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Chevrolet Spark féktárcsa gyártás
Chevrolet Aveo féktárcsa gyártás
Chevrolet Lacetti féktárcsa gyártás
Chevrolet Tacuma féktárcsa gyártás
Chevrolet Epica féktárcsa gyártás
Chevrolet Captiva féktárcsa gyártás

Fiat


Fiat története

A "Societa Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino" alapító okiratát 1899. július 11-én írták alá a Bricherasio palotában. Az igazgatótanács befektetői tagjai közül Giovanni Agnelli emelkedett ki a leginkább eltökéltségével, előrelátásával és képzelőerejével. 1902-ben Agnellit meg is választották a társaság ügyvezető igazgatójává.
A társaság első üzeme, amelyet 1900-ban a Corso Dantén nyitottak meg, 150 munkást alkalmazott és 24 típust bocsátott ki, köztük a 3/12 HP-t, amely még nem rendelkezett hátrameneti fokozattal. A Biscaretti által tervezett, ovális, kék alapú Fiat emblémát 1904-ben kezdték használni.

Napjainkban

A praktikus családi modellek mellett további új modellek is megjelentek a Fiat kínálatában, amelyek már egy új korszak előfutárai. A legendás modellnevet feltámasztó Panda 2004-ben az Év Autója címet is elnyerte, azóta már négykerékhajtással is kapható. A 2005 elején, a Genfi Autószalonon megismert Croma szintén egy jól csengő nevet kapott, és méltó módon képviseli újra a Fiatot a középkategóriában. A 2005-ös esztendő legjelentősebb modellje azonban nem más, mint a 6 millió példányban eladott Punto utóda, a Grande Punto, amely Magyarországon 2006 elejétől kapható.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Fiat Ducato féktárcsa gyártás
Fiat Talento féktárcsa gyártás
Fiat Tipo féktárcsa gyártás
Fiat Brava féktárcsa gyártás
Fiat Punto féktárcsa gyártás

Ford


Henry Ford praktikus és megfizethető autóival megváltoztatta az emberek életmódját. Feltalálta a mozgó összeszerelősort és a tömegtermelési technikákat, amelyek azután a XX. század első felében az egész világon az iparág szabványává váltak.

Henry Ford 1863. július 30-án Springwells Townshipben (Wayne megye, Michigan állam) született. Ő volt az elsőszülött William és Mary Ford hat gyermeke között. A jól menő családi farmon nőtt fel, napjait egyrészt az egytantermes iskolában, másrészt a farmon dolgozva töltötte. Már fiatal korában érdeklődött a műszaki dolgok iránt - ebből az érdeklődésből bontakozott ki azután az a tehetség, ami meghozta számára azt az elismerést, hogy őt tartják a világ egyik legnagyobb iparosának.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Ford Transit féktárcsa gyártás
Ford Ka féktárcsa gyártás
Ford Fiesta féktárcsa gyártás
Ford Fusion féktárcsa gyártás
Ford Focus féktárcsa gyártás
Ford C-MAX féktárcsa gyártás
FordFocus Coupé Cabriolet féktárcsa gyártás
Ford Mondeo féktárcsa gyártás
Ford S-MAX féktárcsa gyártás
FordGalaxy féktárcsa gyártás

Lancia


Fiat luxusmárkája arculatát is megújítja: kezdetnek a régi emblémát cserélik ki, a márka történetében hetedik alkalommal. Az új jelvény jóval egyszerűbb, mint a korábbiak: a háromszögletű pajzsforma, benne az ezüst kerékszimbólum és a kék alapszín ugyan megmaradt, de a Lancia kerek száz éves története során először hiányzik a lándzsa és a ráaggatott zászló, amelyre korábban a márkanevet írták. A Lancia felirat ezúttal a stilizált kerék vízszintes küllőinek helyére került.

Lancia delta sztori:

1980-ban az Év autójának is megválasztották! De fontos ez egyáltalán? Ki emlékszik már rá? Talán - tényleg -nem is érdekes! Viszont, ha azt mondom, HF, vagy azt, hogy Integrale 8V, netán Integrale Evoluzione, hát akkormindenki egyből tudja, hogy miről beszélek! Bizony, a legendás Lancia Deltáról. Kamasz koromban évekig ez volt az álomautóm! Összkerék hajtás, 200 ló körüli teljesítmény (évjárattól, típustól függően), észveszejtő gyorsulás, fergeteges menetteljesítmények! Kell ennél több? Ja, igen, a még fergetegesebb rally-sikerek! Aztán időközben én felnőttem, a Delta meg sok-sok évre nyugdíjba vonult, de nevének hallatán ma is libabőrös lesz a hátam. S, hogy miként kezdődött a Delta története? Mindjárt kiderül!

A Lancia Delta 1979 őszén mutatkozott be, karosszériáját Giorgetto Giugaro tervezte, de bizonyos egységek fejlesztésében a svéd Saab is részt vett. (Ebben az idQszakban a Fiat Csoport és a Saab több modell fejlesztésében együttműködött: az Alfa 164, a Lancia Thema a Saab 9000-essel közös alapokra készült, a Deltát pedig Saab 600-asemblémával is forgalmazták.) Kezdetben semmi nem utalt a hihetetlen rally-tehetségre, a Lancia a Volkswagen Golf, az Opel Kadett és a Ford Escort grabancát akarta elkapni. Divatos formájú, négy méternél rövidebb, kompaktcsaládi autónak számított, amely néhány tekintetben luxusautós kritériumoknak is megfelelt. Ennek megfelelően az elsőkerék-hajtású, keresztmotoros, mind a négy keréknél független felfüggesztésű Delta 1980-ban az Év autója lett, a szakmai zsűri tehát értékelte az olaszok igyekezetét. A vásárlók pedig az 1,3-as, 1,5-ös motorok erejét, a könnyűfém hengerfejjel készülő erőforrások 75, illetve 85 lóerősek voltak. Az először Lingottóban, majd később a rendkívül modernnek számító, automatizált chivassói gyárban készült Delták az idő múlásával egyre gazdagabb felszereltséggel és erősebb motorokkal büszkélkedhettek, jött az LX és a GT verzió (1982).

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Lancia Debra féktárcsa gyártása
Lancia Delta féktárcsa gyártása
Lancia Zebra féktárcsa gyártása

Mazda


A vállalat Toyo Kogyo Cork Co. Ltd néven alakult 1920-ban, és többek között dugógyártással foglalkozott. A fordulatot az 1923-as év hozta meg, amikor földrengés rombolta le Tokiót. Az újjáépítési munkálatokhoz használt Ford T teherautók elbűvölték az akkori tulajdonost, Jujiro Matsudót, aki ekkor határozta el, hogy saját járművet fog gyártani. Több év is eltelt, mire kifejlesztették az első motort. A német és angol erőforrások alapos vizsgálata után végül megszületett az első, 250 köbcentiméter hengerűrtartalmú, kétütemű motor.

Erre alapozva 1931-hen megépülhetett az első háromkerekű jármű is, amely a DA névre hallgatott. Közvetlenül a háború előtt már havonta több mint 300 darabot gyártottak ebből az egyszerű felépítésű teherhordóból.

Az 1945-ös hirosimai atomrobbantás azonban romba döntötte a gyárat. Több mint 400 munkás lelte halálát az üzemekben. Az újjáépítés gyors ütemben folyt, s 1948-ban már havonta 500 háromkerekű gurult ki a gyár kapuján.

Az 1950-ben kirobbant koreai háború további lendületet adott a gyárnak. Még ugyanabban az évben elkészült az első egy tonna teherbírású Toyo Kogyo teherautó. Az első személyautó megjelenésére azonban még további tíz évet kellett várni.

1960-ban építették meg az első Mazdát, az R360 típusjelzésre hallgató kétüléses kupét. Egy év múlva, az első Tokiói Szalonon megjelent a négyüléses változat is, a Mazda Carol 360.

1961 más szempontból is jelentős volt a Mazda életében. Ekkor kezdődtek meg a tárgyalások az NSU-val a Wankel-motor közös fejlesztéséről és gyártásáról. A bolygódugattyús motorok gyártása a mai napig folyik.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Mazda2 féktárcsa gyártása
Mazda3 féktárcsa gyártása
Mazda5 féktárcsa gyártása
Mazda6 féktárcsa gyártása
Mazda MX-5 féktárcsa gyártása
Mazda RX-8 féktárcsa gyártása
Mazda CX-7 féktárcsa gyártása
Mazda BT-50 féktárcsa gyártása

Opel


1982. szeptembere emlékezetes dátummá vált az Adam Opel AG történetében. Ekkor mutatták be a gazdaságos kompakt autót, a Corsát. A Corsa is az Opel sikermodelljei közé tartozott, akárcsak a Kadett és az Ascona. Mindhárom típus rendkívül kedvelt volt a piacon, a Kadett egy ideig a legkeresettebb autónak számított Nyugat-Németországban.

Amerikával ellentétben Európában erőteljesen megfogalmazódott az igény egy olyan autó kifejlesztésére, amely árában és méretében az alsó középkategóriához tartozik. Ugyanakkor kényelmes, elfér benne négy személy, kis fogyasztású, valamint felszereltségében és teljesítményében versenyre kel a nagyobb típusokkal is. A formatervezésnél a hagyományos Opel-megjelenést vették figyelembe. A sportos Manta kupé 1983-ban jelent meg, elődjéhez képest csak kisebb változtatásokkal. Annál több új technológiai megoldást alkalmaztak a lényegesen átalakított Rekordnál, amely újra berobbant a piacra.

Az Opel új sztármodelljét, az Astrát 1991-re fejlesztették ki. Három karosszériatípussal ismerhette meg a nagyközönség, de változatos motorkínálata jóvoltából már kilencféle modell közül lehet választani. A 60 LE-s, 1,4-es Astra Classic is az alsó középkategória egyik legelérhetőbb árú gépkocsija. Az Astra Classic Family Plus alapkivitelben több extrát nyújt, és 1,6 literes, 16 szelepes, 100 LE-s Ecotec motor gondoskodik az autó nagyszerű menettulajdonságairól. Az Asconát 1989-ben váltotta fel az Opel Vectra, amely Európa legsikeresebb középkategóriás autójává nőtte ki magát. Már B változata is uralja a piacot, sőt 1999 áprilisának közepétől a Vectra C is elérhető lesz. A Vectra lenyűgözően szép, dinamikus és letisztult formái miatt rendkívül keresett a magas pozícióban lévők és a nagycsaládosok körében.


Kifinomult technikai megoldásai számos világújdonságot tartalmaznak. Ötféle benzinmotoros és kétféle, hengerenként négyszelepes dízelmotoros változata van forgalomban. Az Opel Omegát a tekintély és elegancia szinonimájaként tartják számon. A felső középkategória sikeres és keresett márkája volt, akárcsak továbbfejlesztett változata, az Omega-B. Ez a modell 1994-ben minden pontján megújult elődjéhez képest, majd három évvel később további, apróbb változtatásokat hajtottak végre az autón. Kétféle karosszériával, háromféle benzines és egy turbódízel-erőforrással gyártják.

Az Omega családban külön osztályt képvisel az Omega MV6-os, amely kivitelét és felszereltségét tekintve már a nagy luxuskategóriába tartozik. A 3 literes, V6-os, 4 szelepes motorral (210 LE) ellátott, Sedan és Caravan karosszériaváltozatú modellben alapfelszerelésként szinte benne van minden, ami napjaink autójában csak lehetséges. Az Opel Sintra 1996 végén került forgalomba, és az egyterű autót akár nyolc üléssel is felszerelhető tágas belső tér jellemzi. Nagy mérete ellenére is olyan könnyen vezethető és kezelhető, mint egy személyautó. A rendkívül kompakt egyterű limuzin az Opel és a GM közös fejlesztésének eredménye. Az Opel Sintra kétféle felszereltséggel és motorváltozattal került a vásárlók elé. A GLS motorja 2,2 literes, 4 hengeres, 141 LE-s, a CD luxuskivitelé 3 literes, V6-os, 201 LE-s. Mindkét hajtómű a nagy forgatónyomatékú, hengerenként négyszelepes Ecotec gyártási sorozathoz tartozik. Az Opel Tigrának nem volt nehéz meghódítania a sportautók rajongóit. Fiatalos megjelenésével az ifjúság valódi kedvencévé vált. Körkörös biztonsági elemekkel szerelték fel a gyártók. Erejét 1,4 literes, 90 LE-s, illetve 1,6 literes, 106 LE-s, 4 hengeres, 16 szelepes Ecotec motorok adják.


Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Opel Astra F féktárcsa gyártása
Opel Astra G féktárcsa gyártása
Opel Kadett féktárcsa gyártása
Opel Vectra féktárcsa gyártása
Opel Corsa féktárcsa gyártása
Opel Tigra féktárcsa gyártása
Opel Campo féktárcsa gyártása
Opel Ascona féktárcsa gyártása
Opel Zafira féktárcsa gyártása

Peugeot


Európa idegeit Napóleon borzolta, mindenki a francia birodalomtól rettegett vagy éppen benne bízott, miközben Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot egy észak-franciaországi kisváros, Montbéliard mellett egy másik, ma már elmondhatjuk, maradandóbb birodalom alapjait rakta le. A családi malmot öntödévé alakították, és 1820-tól késztermékek gyártásába kezdtek: a rugók, fűrészlapok, kéziszerszámok mellett kávédarálók, sőt női szoknyaabroncsok színesítették a cég profilját. A Peugeot Testvérek ("Peugeot Freres") néven önállósult cég hamarosan újabb üzemeket létesít, és termékeit Európa számos országába exportálja.

A múlt század vége felé, 1885-ben jelenik meg a vállalat kínálatában a járművek. Az ekkor Armand Peugeot által irányított cég 1886-ban kerékpárgyártásba kezd, az 1889. évi Párizsi Világkiállításon pedig - az Eiffel-torony mellett - bemutatkozik a Serpollet gőzmotorral hajtott kétszemélyes tricikli.

A szenvedély olyan, mint egy új szerelem: nem hagyja nyugodni az embert, és nem érdekli a többiek véleménye. Így pattannak ki a jó ötletek is.

Ló helyett motor? Armand Peugeot elképzelését sokan csak múló szenvedélynek hitték. Amikor az ötlet megvalósult, kénytelen-kelletlen azok is igazat adtak neki, akik ellene voltak újításának.

1886: az első benzines Peugeot-tricikli, 1890: az első négykerekű Peugeot. Az elvetett mag kicsírázott, majd termést hozott. A Type 3 nevű modellből 1892-ben már csaknem harminc darabot adnak el, a tuniszi bég számára készített Type 4 sebessége pedig átlép i a 20 km/h-s álomhatárt. Az első félig zárt Peugeot-autó 1895-ben épült, Type 13 néven.


Ahogy múltak az évek, a régi modelleket fokozatosan újabbak és újabbak váltották fel. Egyvalami nem változott: a szenvedély. Armand Peugeot később Lille-ben alapít üzemet (Automobiles Peugeot), amely a 20. századi dízelmotor-gyártás egyik fellegvára lesz. 1899-ben több mint 300, egy év múlva már 500 autó készül itt. Az 1904. Évi Párizsi Autószalonon mutatják be az első egyhengeres "Bébi-Peugeot"-t, amely igazi népautó lett.

Időközben a szerszámüzemet alapító testvérek fiai is autógyártásba kezdenek, kidolgozzák a jellegzetes Peugeot-oroszlánt. A Peugeot-cégek később összeolvadnak: az egyesülés sikerére mi sem jellemzőbb, mint hogy 1913-ra a francia autók fele Peugeot-üzemekből gördül ki. A termelés először 1923-ban haladja meg a 10 000 darabot. A Peugeot 201 modell mérföldkő a cég történetében: az első olyan autó, amelyen megjelenik a jellegzetes Peugeot-féle típusszámozás.

Mindkét világháború érzékenyen érintette a Peugeot-céget is, a gyárak tönkrementek, kirabolták, lerombolták őket. A háború után mégis hamarosan legördül az egymilliomodik Peugeot- is a szerelőszalagról. A Peugeot 403-mal kezdődik a Peugeot és a Pininfarina napjainkban is eleven együttműködése, amelyet olyan legendás modellek fémjeleznek, mint a 403 vagy a 406 Coupe.


Az 1960-as években jelenik meg a palettán a 04-es széria: a 404 1963-ban győzedelmeskedik a Kelet-Afrika Szafarin, 1965-ben pedig az Argentin Grand Prix-n.
1967-ben a Peugeot felvásárolja a Citroën részvényeinek 90 százalékát. Ezzel megalakul a PSA Peugeot-Citroën holding.

1972: a Peugeot 104 éve. 1980-ban indul hódító útjára a 205, amelyet csak 1998-ban követett a legendás elődhöz már egy esztendő alatt is méltónak bizonyult Peugeot 206. A Peugeot legújabb fejlesztése, a jövő évezred első Peugeot-modellje, a 607 2000-től kapható Magyarországon.

Armand Peugeot öröksége tartósnak bizonyult, képe nemcsak a múzeum falán, hanem a dolgozók gondolkodásában is tovább él.

Egy gazdag hagyomány azonban mit sem ér a folyamatos tökéletesedés és útkeresés nélkül. Az Automobiles Peugeot a jövő század felé halad. Elébe megy mindazoknak a technikai megoldásoknak, amelyeket versenytársai csak később kezdenek kutatni. A környezetvédelem, az újrahasznosítható alkatrészekkel történő gyártás azt mutatja: a Peugeot arra a helyre is tekintettel van, ahol autói közlekednek.

A Peugeot-nál a sorozatgyártás egyediséget takar. A kínálatban csak olyan modellek szerepelnek, amelyeket nemcsak a biztonság, a kényelem, a minőség jellemez, hanem valami több. Valami, ami után műértően megfordulnak a szépet szeretők: ez egy Peugeot!
Armand Peugeot szenvedélye és hite továbbra is filozófiánk alapja. Az autózás öröm, és ameddig a Peugeot létezik, mi azon leszünk, hogy Ön is így gondolja.


Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Peugeot Boxer féktárcsa gyártása
Peugeot 305 féktárcsa gyártása
Peugeot 306 féktárcsa gyártása
Peugeot 405 féktárcsa gyártása
Peugeot 406 féktárcsa gyártása
Peugeot 805 féktárcsa gyártása
Peugeot Expert féktárcsa gyártása

Renault


Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Renault Clio féktárcsa gyártás
Renault Twingo féktárcsa gyártás
Renault Kangoo féktárcsa gyártás
Renault Laguna féktárcsa gyártás
Renault Megane féktárcsa gyártás
Renault Safrane féktárcsa gyártás

Seat


Az 1950-ben alapított Sociedad Espańola de Automóviles de Turismo S.A. cégtől egészen az Audi csoport mai, sportorientált tagjáig.

SEAT - auto emoción“; : a legrövidebb, és egyben a leglényegretörőbb megfogalmazása annak, amit márkánk sugározni kíván és mely minden területen meghatározza tevékenységét. Kulcsszavaink a sportosság, temperamentum és szenvedély, melyet az innovativitás jegyében formálunk.

A SEAT vérpezsdítően sportos és áramvonalas részletei felkeltik a tudásszomjat, a vágyat, hogy megtudjuk, valóban olyan-e, mint ahogyan a külseje sejteti. Ennek az esztétikus megjelenésnek az egyik legfontosabb eleme a SEAT által kifejlesztett ún. "dynamic line" vonalvezetés, melyet kezdetben a tanulmány autóknál alkalmaztak. Ma már az új Ibiza, Cordoba és Altea modellek is ezt az összetéveszthetetlen, karakteres megjelenést kölcsönző jegyet viselik.

Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

SEAT Inca féktárcsa gyártás
SEAT Ibiza féktárcsa gyártás
SEAT Toledo féktárcsa gyártás
SEAT Cordoba féktárcsa gyártás
SEAT Malaga féktárcsa gyártás

Suzuki


A Suzuki Magyarországon

2005

A 2004-es év teljesítménye alapján a Magyar Suzuki Rt. az "Év legnagyobb volumenű bővítése" díjat nyerte el. A díjjal a magyar kormányzat azon befektetők, valamint a befektetőket segítő magyar partnerek tevékenységét ismerte el, amelyek a 2004. év során a legnagyobb mértékben járultak hozzá a gazdaság fejlődéséhez és a foglalkoztatottság növeléséhez.

A 2005-ös év egyértelműen az új Swift sikerét hozta. A Swiftből belföldön 18 385, külföldön 63 759 darab kelt el. Ezzel itthon a Swift vezeti a típusok versenyét, nem egészen egy év alatt a legnépszerűbb hazai autó lett.

A Swift világszerte nagy sikert aratott, több országban, így Ausztráliában, Kínában, Indiában, Japánban "Az év autója" kitüntető címet kapta meg.

Április 26-án Esztergom város képviselő-testülete Osamu Suzukit, a Suzuki Corporation elnökét Esztergom város díszpolgára címmel tünteti ki. A kitüntetést Meggyes Tamás polgármester adta át a volt Megyeházán.

Négy csillagot kapott a maximálisan elérhető ötből, a minden ízében új Suzuki Swift, a legelismertebb ütközésvédelmi teszteket végző szervezet, az EURO-NCAP hivatalos minősítővizsgáján.

Február 4-én bemutatásra került az Új Swift. Az esztergomi gyár szalagjáról Gyurcsány Ferenc Miniszterelnök és Osamu Suzuki a Suzuki Corporation elnöke vezette le az új kocsit.

A Magyar Suzuki Rt. kapta a Közép-Dunántúli Régió legnagyobb beruházásáért járó Régió Legjobbjai társadalmi célú kitüntetést.

Forrás: www.suzuki.hu

2006

Február 27-én legördült a gyártósorról a Suzuki és a FIAT együttműködéséből létrejött SX4. Az új családi és szabadidő-autó sorozatgyártása új fejezetet nyit az esztergomi gyár életében, hiszen nemcsak az autó, hanem a kategória is új az esztergomiak számára. A kisautók után most először készül a hazai Suzuki-gyárban alsó-közép kategóriás modell.

A Suzuki Motor Corporation a 76. Genfi Nemzetközi Autószalonon bejelentette, hogy 2007-ben indul a World Rally Championship (WRC) versenysorozatban. A Suzuki WRC versenyautójának alapját pedig a hazánkban gyártott SX4 adja majd.

Négy csillagot kapott a maximálisan elérhető ötből a vadonatúj Suzuki SX4 a legismertebb ütközésvédelmi teszteket végző szervezet, az EURO-NCAP hivatalos minősítő vizsgáján.

Forrás: www.suzuki.hu

A kétkerékmeghajtású, 1.6 literes benzinmotorral és ötsebességes kéziváltóval felszerelt Suzuki SX4 szedán műszaki adatai:

Hosszúság (mm): 4 490
Szélesség (mm): 1 730
Magasság (mm): 1 545
Tengelytávolság (mm): 2 500
Nyomtávolság elöl (mm): 1 500
Nyomtávolság hátul: 1 495
Alvázmagasság (mm): 165
Legkisebb fordulási sugár (m): 5,3
Saját tömeg, felszereltségtôl függôen (kg): 1 165-1 190
Megengedett össztömeg (kg): 1 610
Ülések száma (fô): 5
Csomagtér (liter): 510
Üzemanyagtartály (liter): 50
Motor
Típus: M16A VVT
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Lökettérfogat (cm3): 1 586
Furat x löket (mm): 78 x 83
Sűrítési arány: 10,5
Maximális teljesítmény (kW(LE)/ford.): 79/107/5600
Befecskendezés: többpontos
EU-emissziós norma: Euro 4
Felfüggesztés elöl: MacPherson típusú
Felfüggesztés hátul: Torziórudas
Fékek elöl: hűtött tárcsa
Fékek hátul: önbeálló dob
Abroncsméretek: 195/65R15
Maximális sebesség (km/óra): 180
Gyorsulás 100 km/órára (másodperc): 10,7
CO2 kibocsátás (g/km): 165
Fogyasztás városban (liter/100 km): 8,5
Városon kívül (liter/100 km): 5,8
Vegyes üzemmódban (liter/100 km): 6,8

A Suzuki Swift Super 1600 műszaki paraméterei:

Hossza: 3 695 mm
Szélessége: 1 805 mm
Magassága: 1 445 mm (aszfalt gumikkal),
illetve 1 510 mm (murvás versenyekre szánt gumikkal)
Tengelytáv: 2 390 mm
A front hajtású autó versenysúlya üzemanyag és versenyzôk nélkül: 1 000 kg
A motor típusa: vízhűtéses, soros, négyhengeres, 16 szelepes DOHC
Furat / löket arány: 81 X 77,5 mm
Lökettérfogat: 1 598,5 cm3
Maximális teljesítmény: 160 kW (218 LE) 8 750-es fordulatszámnál
Maximális nyomaték: 186 Nm / 7 250-es fordulatszámnál
Sebességváltó: hat sebességes, szekvenciális
A FIA által ellenôrzött BF Goodrich abroncsok mérete: 200/625-17 (aszfalt),
illetve 195/70R15 (murva)
Az autó versenysúlya üzemanyag és versenyzôk nélkül: 1 000


Féktárcsa gyártás (Budai Fékcenter):

Suzuki Swift féktárcsa gyártás
Suzuki Baleno féktárcsa gyártás
Suzuki Ignis féktárcsa gyártás
Suzuki Wagon R féktárcsa gyártás



PARTNEROLDALAINK:
          WYW Globál Directory          Video-DVD-Centrum Toplista          WYW kereső

          Amidalla Search Engine          Cégkatalógus          Directory- Link adatbázis

          Hun-Web Katalógus és Kereső          Hun-Web Linkek ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;LinkBank

          LINKTAR.HU          Magyar Honlap Linkek          Cégkereső ;  ;  ;  ;  ; Hasznos oldalak: Keresgélned sem kell!

Add a Startlaphoz
Készítette a BIT-Hungary Kft.
 
 
 
 
WebTudakozó portál• Fax: (+36) 1 3880218 • E-mail:info@webtudakozo.hu