Keresés










Gyorskeresés


Mutatók
Hírlevél






Adatmódosítás




TPA Kft.
 
Cím: 1124 Budapest, Törpe u. 8.
Postázási cím: 1037 Budapest, Csillaghegyi út 36.
Telefon: 0614317530
Fax: 0614317531
Térkép:



A TPA Kft. haszongépjárművek (Renault, Volvo, Mercedes, MAN), valamint pótkocsik (Krone, Schmitz, Fruehauf, Trailor, BPW) gyári és utángyártott autóalkatrész kereskedelmével és igény esetén beszerelésével foglalkozik.

Cégünk ezenkívül személyautókhoz szükséges autóalkatrész felszerelések beszerzésével, illetve szerelésével is állunk ügyfeleink rendelkezésére.

Forgalmazott márkák:
- France Tambour - pótkocsi és futómű autóalkatrész
- Air Frein - légfékek
- Solaufil - szűrők
- CEI - futómű autóalkatrész fajták
- BP - motorolajok.

A kurrens termékekből raktárkészlet áll rendelkezésre, de a katalógusból rendelhető autóalkatrész típusok is heti rendszerességgel érkeznek raktárunkba.
Cégforma: Korlátolt Felelősségú Társaság
Kapcsolattartó: Járadi Gábor
Cím: 1037 Budapest, Csillaghegyi út 36.
Telefon: 06209781234
Szolgáltatások
Bővebben rólunk


Mi az, amiben a TPA Kft. többet nyújt versenytársainál?
- Széles körű autóalkatrész és egyéb termékválaszték (minden, ami a járműhöz kell).
- A minőséghez igazodó, kedvező piaci ár, amely összehasonlítva más forgalmazókéval, még engedmények nélkül is kedvezőbb (márkanévvel fémjelzett és olcsóbb, de minőségi autóalkatrész és egyéb termékek).
- Gyors autóalkatrész és egyéb termékbeszerzés (raktári készletből vagy katalógusból rövid határidővel).
- Rugalmas, az igényekhez igazodó szolgáltatás, pl.: házhoz szállítás (elsődleges szempontunk, hogyan lehet az ügyfél kívánságát teljesíteni).
- Törzsvásárlóknak kedvezmények biztosítása.

Jó tanácsok autóalkatrész vásárláshoz


- Ha nem tudja pontosan, milyen típusú gépjárműje van, igen nehéz lesz az autóalkatrész beszerezése. Autóalkatrész vásárlása esetén legalább a forgalmit vigye magával.
- Ha nem tudja, milyen autóalkatrész fajtára van szüksége, bajban lesz, mivel egy félbetört, vékony, fekete műanyag autóalkatrész micsodát még a leggyakoribb kocsi típusokon is nehéz beazonosítani, ha nem tudni, honnan esett le.
- Az autóalkatrész kereskedő nem távdiagnoszta, így elmondásból nem tudja megállapítani, milyen autóalkatrész típusra van szüksége. Az kocsi hibájának a megállapítása az autószerelők feladata.
- Autóalkatrész beszerzésekor ne használjon olyan kifejezéseket, mint a Twinport, Ecotec, Energy, GLS, CDi, LSD vagy hasonlók. Az autó azonosítására csak a motorkód alkalmas.
- Jó dolog, ha tudja, hogy Volkswagen-motor van az Seatban, vagy hogy a Peugeot 807-be a Citröen Jumpy kuplungbovdene is jó, de higgye el, akik évek óta autóalkatrész típusokkal foglalkoznak, tisztában vannak ezzel. Ráadásul ezzel így vannak a gyártók is, tehát ha a Seat autóalkatrész cikkszámán nem létezik valami, akkor a Volkswagenen sem fog, hiszen a cikkszám is azonos.
- Nincs olyan kifejezés, hogy mind egyforma! Egy VW Golf első fényszóró például számos verzióban létezik, és Toyota Corolla olajszűrőjéhez is kelleni fog minimum egy motor és egy évjárat.

- Ha igényes, ne adja alább. Ha ragaszkodik a minőséghez, akkor kizárólag az ön által ismert gyártótól vegye meg a szükséges autóalkatrész típust.
- Minden bizonnyal valóban tájékozott, és határozott véleménnyel rendelkezik, de hacsak nem autószerelő jobb, ha hozzáértőt kérdez meg az autóalkatrész gyártmányával kapcsolatosan.
- Ha olyan gépjárművel rendelkezik, amelyhez már nincs, vagy soha nem is volt autóalkatrész ellátás, vagy ha mégis, kellemetlenül vaskos pénzért, nemigen van mit tenni! Ha Daihatsut, Tata Telcoline-t, Tavriát, Alekot, FSO Truckot, Talbot Samba Cabriót vagy Asia Rocstát vásárol, készüljön fel rá, hogy a legtöbb autóalkatrész vagy beszerezhetetlen, vagy embertelenül drága, vagy iszonyatosan sokáig kell rá várni. Ha igazán balszerencsés, mindez egyszerre is lehet: sok pénzért lassan érkezik, és nem lesz jó hozzá.
- Néhány apró filléres mütyür egyszerűen nem létezik külön autóalkatrész fajtaként! Az érthető, hogy a visszapillantó tükre állítószerkezetében található finombeállítócsavar biztosítórugója egy 0.01 cent értékű apróság, és ezért kár lenne komplett tükröt ezerszer akkora összegért megvásárolni, azt azonban tudni kell, hogy az autóalkatrész gyártók nem gyártanak külön ilyeneket.

Autóalkatrész csere: Gyárit? Utángyártottat? Felújítottat? Hamisítottat? Bontottat?


Már a kérdés sem tükrözi a valóságot. Az autógyárak a legritkább esetben gyártanak autóalkatrész típusokat, azaz gyújtógyertyát, üzemanyag-szivattyút, motorvezérlő egységet, fékbetétet, kábelköteget, kerékcsapágyat, hengerfejtömítést vagy katalizátort. Ezeket az autógyártók által meghatározott elvárásoknak megfelelően, úgynevezett elsőbeszállítók gyártják. De akkor milyen az „eredeti, gyári” autóalkatrész?

Gyári autóalkatrész


Általánosan elfogadott, hogy azt az autóalkatrész típust tekintjük „eredeti, gyári”, vagy OE alkatrésznek, amelyik minden vonatkozásban, paraméterében megegyezik azzal, amelyiket első beszerelésként használtak. Az autógyárak ezeket általában saját kereskedelmi csatornáikon keresztül terítik. Az autóalkatrész dobozán, csomagolásán ilyenkor leggyakrabban az Original-Ersatzteile, vagy Genuine Spare Parts jelöléssel találkozunk, természetesen az autógyár logójával együtt.

Mivel például a Bosch számtalan típusú gyújtógyertyát készít, ugyanazt a teljesen közönséges W8DC gyertyát megvehetjük a benzinkútnál, vagy a BMW hálózaton keresztül is, BMW felirattal. Mindkét gyertya garantáltan ugyanaz, csak a tálalás - és persze az ár - nem egyezik. Nyilván a mezei csomagolású gyertya sem tekinthető utángyártottnak.

Az original autóalkatrész típusok árai általában méltánytalanul magasnak tűnnek. Ennek több oka is van. Egyrészt, mire az autóalkatrész a gyártósor végéről a felhasználóhoz kerül, sok kézen megy keresztül, mindenütt van raktározási, szállítási költség, és mindenki ráteszi a saját hasznát.

A másik, talán még lényegesebb ok: az autógyártók nem abban érdekeltek, hogy a márka vásárlói az autót még tizenöt évesen is forgalomban tartsák, hanem abban, hogy ilyenkor már a harmadik, lehetőség szerint ugyanolyan márkájú autójukat szándékozzanak a legújabbra cserélni, amelyik szintén ezt a jelvényt viseli büszkén az orrán és a farán. A mesterségesen magasan tartott autóalkatrész árak finoman ebbe az irányba terelik a vásárlóközönséget.

Utángyártott autóalkatrész


A pótalkatrészpiacon körülnézve azt látjuk, hogy ugyanazt az autóalkatrész típust, vízpumpát, dugattyút vagy féktárcsát ugyanahhoz az autóhoz nagyon sok gyártó kínálja, nagyon eltérő minőségben és nagyon különböző árakon.

Ha egy régóta piacon lévő speciálcég kínálatának csúcsán álló dugattyúgarnitúrát vásárolunk, a számla biztosan borsos lesz, de nem kizárt, hogy a frissen vásárolt dugattyúink jobb minőségűek, mint amivel eredetileg szállították az új autót. Létezik tehát kitűnő minőségű utángyártott autóalkatrész is, de utángyártott autóalkatrész vásárlása esetén érdemes körültekintően eljárni, és olyan kereskedésbe betérni, amely minősítéssel, illetve garanciával rendelkezik.

Az ismeretlen származású, kevéssé ismert márkajelű, az árskála alján lévő autóalkatrész termékek - az áruk miatt ezek a legvonzóbbak - minőségével nem biztos, hogy boldogok leszünk. Az a gyakorlat, miszerint az egyértelműen hibás autóalkatrészt kicserélik, csak részben gyógyír a bajokra: mivel a motort újra meg kell bontani, az új, de hibás autóalkatrész fajtát ki is kell szerelni, el is kell juttatni a forgalmazóhoz, a legújabb új autóalkatrész be kell szerelni, ezek egyértelműen költséggel járnak, és ezeket a költségeket senki sem szereti megtéríteni.

Felújított autóalkatrész


Nagy értékű autóalkatrész fajtáknál számításba jöhet a gyári felújított darabok beépítése. Itt magas minőségi követelmények mellett elvégzett újragyártásról van szó. Motor témakörben maradva találhatunk ilyen ajánlatokat, főleg külföldről, többek között komplett motorokra, fojtószelep egységekre, motorvezérlő elektronikákra stb.

Több ilyen ECU-t volt alkalmunk vizsgálni, pontosabban: egy hírhedten rossz ECU-típus több, gyári felújított példányát. Az eddigi tapasztalatok kedvezőek. Az újragyártott autóalkatrész fajtáj, fődarabok nagy vonzereje: az elérhetőbb ár.

Hamisított autóalkatrész


Érdemes néhány sorban kitérni a hamisítványok kérdésére. Itt nem utángyártott autóalkatrész termékről van szó, hanem arról, hogy megbízható, hosszú idő óta egyenletesen jó minőségével méltán hírnevet szerzett autóalkatrész márkák termékeit ilyen-olyan minőségben legyártva, a márka védjegyeit, típusjelét feltüntetve eredetiként adják el. Az autóalkatrész hamisítás ránézésre gyakran szinte tökéletesre sikeredik, csak a termékekkel napi szinten foglalkozókban ébred gyanú.

Az egyik emlékezetes eset volt, amikor az európai piacot nagyon nagy számban telítették pocsék minőségű, de az eredetihez nagyon hasonló külső megjelenésű és csomagolású hamis NGK gyertyákkal. A forgalmazó később idehaza is közzétette a hamisított gyertyák ismérveit, de ez nyilván nem juthat el minden érintetthez, és a sok ezer silány gyertya így is a pórul járt vevőt boldogította. A legnagyobb kár ilyenkor mégis a meghamisított autóalkatrész márkát éri, sokan nem szereznek tudomást a vásárolt termék hamis voltáról, és a rossz tapasztalat miatt esetleg egy másik gyártó termékére váltanak.

Bontott autóalkatrész


Örökzöld téma: szabad-e bontóból bontóba járva tizen-, sőt, huszonéves alkatrészek között turkálva megoldást keresni autóalkatrész gondjainkra. Ha egy húszéves Audi tulajdonosának azt javasolnám, hogy a végképp javíthatatlan K-Jetronic mennyiségelosztójának cseréje érdekében fáradjon be a legközelebbi márkaszervizbe, ott félmillió forintot is meghaladó összegért rendeljen egy újat, az ötletnek érthetően nem lenne nagy sikere.

A tenyérben bőven elférő autóalkatrész ára meghaladja a kocsi jelenlegi értékét. Ha nem akarja összepréseltetni, vagy így hibásan, aprópénzért eladni az egyébként még használható autót, a tulajdonosnak gyakorlatilag csupán egyetlen lehetősége marad: megfizethető árú bontott autóalkatrész itthonról, vagy akár külföldről.

Ám a bontott autóalkatrész típusok mindig rejtenek kockázatot, mivel egy olyan autó esetén, aminek a gyártását tizenhat éve befejezték, már csak ennél korosabb darabok találhatók a bontókban. Egy húszéves autó akár fél millió km-t is bőven lefuthatott, mielőtt a bontóba vitték. Mindenkinek lehetnek elképzelései az ilyen alkatrészek állapotát illetően. Más a helyzet a fiatalabb, például karambolos autókból kiszerelhető alkatrészekkel.

Arról azonban nem szabad megfeledkezni, hogy a bontott autóalkatrész árához hozzá kell számítani a bontott autóalkatrész vizsgálatát, vagy hibás autóalkatrész esetén a be-, illetve kiépítéssel járó költséget. A tulajdonos utánajárását, esetleg napokat, benzinköltségét még nem is említettük. Van tehát érv bőven a bontott autóalkatrész mellett és ellen is.

Autóalkatrész társoldalai
Add a Startlaphoz
 
Készítette a BIT-Hungary Kft.
WebTudakozó portál• E-mail:info@webtudakozo.hu